Tuesday, August 17, 2010

Doomstep?

Nagu öeldakse: kaks posti päevas panevad päevakese kiiremini õhtusse veerema!

  Ma pole päris kindel, kas iga tempovariatsiooni või kompositsioonilise võtte suurenenud kasutuse puhul peab muusikaliigi siseselt kohe uus meeldejääva nimega alaliik tekkima, aga olen jõudnud leppida juba kõiksugu -steppide külluse kui paratamatusega. Nii ei olnud ma väga üllatunud, kui kuulsin räägitavat millestki doomstepist, küll aga uudishimulik teada saama, mida see endast kujutab. Darkstepi nugadest põllega vanem õde? Ringiguugeldades ei õnnestunud definitsiooni leida, niisiis näiteks tempo järgi "nii kuni nii palju lööke minutis" pole vist otstarbekas seda määratleda. Erinevais foorumeis viidati sellele kui "õudu-dubstepile", aga paluti kindlasti hoiduda seda segamini ajamast horrorstepi kontseptiga :A See oli koht, kus erinevate allikate ristviitamised ja ühe asjaga sellesama seletamised mu "raamatute" vahelt pulbitsevasse elukeerisesse vihastasid (foorumites kaevata on võrratult vähem lahe häkker ja rohkem noulaif kui seda on raamatukogus uhkelt oma uurimisi teha), pirateerisin endale Warpi alt sel aastal ilmunud Kanada duumsteppari Babe Rainbow` EP nimega "Shaved" ning asusin kuulama. Kohe oli aru saada, et horror ja dark pole tõesti sõnad seda muusikat iseloomustama. Märksa atmosfäärilisem ja vaheldusrikkam. Tärkamine, millega semmib kompav melanhoolia. "Shaved" muudkui mängis ja mängis ja ma ei suutnud stop`i vajutada, sest see oli lihtsalt nii ilus.

  EP nimiloole vändati väidetavalt 200 000 (kanada?) doltsi maksev video kah:




Hoidke pooltoonide ja -taktide suhtes silmad-kõrvad lahti, head sügise tulemist!

1 comment:

Jean Pierre said...

doomstep on väga kõva sõna... pöidlad püsti .. ja just see lugu nt . mulle väga meeldib .. selles loos on pimedust