Thursday, May 24, 2012

rongidest

selle kevade kuumimad hetked olen veetnud erinevates rongides. akna taga mööda libisemas metsikud padrikud ja aiamaad ning juba nii kutsuvad kitsad kruusateed, mis viivad üle põldude mõne veekogu juurde või puudevilusse (kus tahaks istuda, muudkui tahaks igal pool istuda ja vahtida).

"olen heinakuhjast/ tikutulega otsinud/ sädemekest/ otsida ikka võib". naljakas oli avastada, et kõigist rongiluuletustest olen istunud jälle kalju kruusa kirjutatu juurde. sest see pole üldse mitte esimene kord. või õigupoolest ma muud rongiluulet ei mäletagi, ainult kruusa ja kruusa...ja need teed akna taga ka...kruusa

täna perroonil ilmutas end mulle eestimaa suvi. õhtuses leitsakus seisid päikesepruunid inimesed oma jalgrataste ja reisikottidega, palju oli lapsi. ma tundsin, et võiksin sõita igale poole, sest kõikjal oleks võrdselt imeline.




nii mõelnud, astusin tallinna rongile. ohmiks ohmiks.

sest täna öösel kell üks teeme teatris proovi. lavastaja mängib erandkorras trumme ja mina pean oma tähemärke sedakorda hoopis inglise keelde lükkima. natuke pelgan, sest pole kindel, kui hästi (ja kiiresti!) ma oma äkkuite võõrkeeles sõnastada suudan. aga eks selleks proovid ongi, et teada ja vajadusel ka paremaks saada. eks. ju.

muide, viimasel korral tallinnast koju sõites reklaamis rongijuht-singjay edelaraudtee uusi rongiliine, millest üks, tartu-piusa mind pisut elevil hoiab. noh, õigupoolest kujutlus, kuidas rongiga piusa koobastesse sõidan, hirmsa mürina ja raginaga. edelaraudtee ei saa vist küll endale nii teravate elamuste pakkumist lubada ja koobastest oleks ka jube kahju. aga siiski. plaanin lähiajal piusale sõita küll.

väike vürts rongisõitu: vaablane vagunis

No comments: